چکیده ارزشمندترین کتاب‌ها و مقالات روز مدیریت
مشهد- بلوار سجاد- امین2- پلاک 21- طبقه 2، تلفن: 36064521
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ارائه‌ ناب به سبک استیو جابز

خانه - ارتباطات - ارائه‌ ناب به سبک استیو جابز

نویسنده:

ارائه‌ ناب به سبک استیو جابز

یک فرد ممکن است ایده بزرگ و کاملا متفاوتی داشته باشد؛ اما مادامی که نتواند آن را ارائه کند، هیچ ارزشی نخواهد داشت. کتاب «ارائه ناب به سبک استیو جابز»، بهترین ارائه‌های استیو جابز را انتخاب کرده و تکنیک‌های دقیقی که او برای جذب مخاطبین به کار می‌گرفت را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب در مورد جابزی نیست که رئیس یک شرکت می‌باشد، بلکه در مورد جابزی است که قدرت برقراری ارتباط دارد. چیزی که شما در این کتاب می‌آموزید آن است که استیو جابز یک سخنران با جاذبه مغناطیسی است که ایده‌هایش را با استعداد خاصی به مشتریان ارائه می‌کند؛ اما اگر شما بیاموزید که جابز چگونه معروف‌ترین ارائه‌هایش را انجام داده است، متوجه خواهید شد که این نیروهای استثنایی برای شما نیز در دسترس می‌باشند. شما می‌توانید مهارت‌های او را فرا بگیرید و تکنیک‌هایی که موجب جذب بیشتر مخاطبینش شدند را به کار بندید، به شرط آن که سه اصل را دنبال کنید: اول آن که یک داستان یا نمایشنامه خلق کنید. دوم، تجربیات خود را منتقل کنید و سوم آن که موارد مهم را دسته‌بندی کنید. به کارگیری این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا ارائه بی‌نظیر خودتان را بسازید و به شما ابزاری می‌دهد تا ایده‌های‌تان را متقاعدکننده‌تر از آن چه تصور می‌کردید به مخاطبین ارائه کنید.

اگر می‌خواهید ایده‌های‌تان را به شکلی موثر بفروشید و برای خریدشان در دیگران ایجاد انگیزه کنید، قدم اولی که باید بردارید خلق یک داستان یا یک طرح است. موفقیت در این مرحله یک سخنران فوق‌العاده را از یک سخنران معمولی جدا می‌کند. هفت صحنه نمایش در گام اول کمک می‌کند تا زیرساخت ارائه با موفقیت رو به رو شود.

قبل‌ از این‌ که نرم‌افزارهای ارائه را باز کنید، برنامه‌ریزی کنید. ایده‌های‌تان را بر روی کاغذ یا وایت‌برد ترسیم کنید. این روش به شما کمک می‌کند آن چه را در ذهن دارید به راحتی پیاده‌سازی کنید. از ۹ عنصر اصلی در ساخت ارائه استفاده کنید. این ۹ عنصر شامل:

  1. عناوین: مطلب مهمی که شما می‌خواهید با مخاطبین خود در میان بگذارید چیست؟ هنگامی که استیو جابز از آیفون پرده‌برداری نمود، اعلام کرد: «امروز اپل، تلفن را دوباره اختراع کرد».
  2. بیانیه‌ اشتیاق: سخنران بایستی ارائه خود را با شور و اشتیاق انجام دهد. برای ایجاد بیانیه اشتیاق دقایقی را صرف تکمیل این جمله کنید: «من، در خصوص این محصول [شرکت، ابتکار عمل، ویژگی و…] بسیار هیجان زده هستم، به این دلیل که…
  3. ۳ پیام اصلی: ۳ پیام اصلی که قصد دارید مخاطبین شما آن‌ها را دریافت کنند، بنویسید.
  4. استعاره‌ها و تشبیهات: استعاره، کلمه یا عبارتی است که بر اساس شباهت میان آن کلمه با یک عبارت دیگر، به جای آن عبارت دیگر استفاده می‌شود. جابز در یکی از مصاحبه‌هایش چنین عنوان می‌کند: «کامپیوتر برای من قابل توجه‌ترین ابزاری است که تا کنون وجود داشته، کامپیوتر معادل یک دوچرخه برای ذهن ماست».
  5. نمایش: دموها یا نمونه‌های نمایشی، قسمت بزرگی از اسلایدهای ارائه استیو جابز را تشکیل می‌داد.
  6. استفاده از شرکا: جابز همواره صحنه را با کسانی که در موفقیت تجاری اپل نقش داشتند، تقسیم می‌کرد. در سپتامبر سال ۲۰۰۵ جابز اعلام کرد که همه آلبوم‌های مدونا بر روی آی‌تونز عرضه می‌شود. این خواننده معروف لحظاتی بعد از طریق وِب‌کَم بر روی صفحه نمایش ظاهر شد و به شوخی گفت هر چه تلاش کرده نتوانسته آهنگ‌های خودش را از آی‌تونز دانلود کند.
  7. تاییدیه‌ مشتریان: درست مانند مصاحبه‌کنندگان برای استخدام که به دنبال مدرکی برای صحت گفته‌های‌تان می‌گردند، مشتریان به دنبال شنیدن داستان‌های موفقیت شما هستند.
  8. کلیپ‌های ویدئویی: جابز اغلب از ویدئو‌ کلیپ در هنگام سخنرانی‌هایش استفاده می‌کرد.
  9. ابزارهای فیزیکی مورد استفاده در صحنه‌ی نمایش: در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۰۸، استیو خط تولید مک‌بوک جدیدش را که از یک قطعه آلومینیوم ساخته شده بود معرفی کرد. پس از این‌ که جابز در خصوص فرایند تولید صحبت کرد، کارکنان اپل، نمونه‌ای از فِریم ساخته شده را به مخاطبین نشان دادند تا آن‌ها بتوانند خودشان آن را لمس کنند. به کارگیری این اِلمان‌ها در صحنه نمایش، از شنیدن آن به وسیله مخاطبین به مراتب بسیار بهتر است.

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

اشتراک:

ارسال دیدگاه

1 × یک =