Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
چکیده ارزشمندترین کتاب‌ها و مقالات روز مدیریت
مشهد- بلوار سجاد- امین2- پلاک 21- طبقه 2، تلفن: 36064521
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هدف سود است

خانه - بازاریابی و فروش - هدف سود است

نویسنده:

هدف سود است

در این کتاب با اِد مَک لَفلین، بنیانگذار شرکت یواس‌آی همراه می‌شویم؛ مَک‌لَفلین از ابتدا یو‌اس‌آی را بر مبنای اصول اساسی سوددهی بنیان گذاشت. این کتاب ماجرای او را روایت می‌کند از هنگامی که شرکت را تاسیس کرد تا زمانی که یواس‌آی را به قیمت ۸۰ میلیون دلار فروخت. مَک لَفلین نقشه راهی را برای رسیدن به موفقیت ترسیم می‌کند؛ این نقشۀ راه، قدم‌هایی را مشخص می‌کند که به‌عنوان یک کارآفرین باید طی کنید؛ اما قبل از هر چیز بهتر است خوب فکر کنید آیا اصلاً باید یک کسب‌وکار راه بیندازید یا نه؟ اگر آمادگی‌اش را دارید، این کتاب که به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های کارآفرینی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است شما را با «۲۱ قدم به‌سوی سودآوری» آشنا می‌کند.

اولین کشش کارآفرینی در ذهن اِد مَک لَفلین در سال ۱۹۷۶ جرقه زد؛ زمانی که به‌عنوان غریق نجات در ساحل نیوجرسی کار می‌کرد. او آرزوی تولید محصولی را داشت که مردم را در برابر اشعۀ مضر آفتاب محافظت کند. وی روی این ایده سرمایه‌گذاری کرد؛ اما هرگز نتوانست چنین کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند. این تجربه نخستین جرقۀ کارآفرینی را در درونش شعله‌ور ساخت.

مَک لَفلین به دانشگاه رفت و برای کسب تجربه و دانشی که می‌دانست روزی برای شروع کار بدان احتیاج خواهد داشت، سال‌ها در بخش فروش شرکت‌هایی فعالیت کرد؛ از جمله: هیولت پاکارد، ای‌بی‌ام و ترامل کرو.

بازار املاک و مستغلات روبه‌افول نهاد و مَک لَفلین متوجه شد با وجود موفقیت‌هایش ممکن است اخراج شود. سرانجام او در سال ۱۹۹۱، زمانی که دهۀ سوم زندگی خویش را سپری می‌کرد، ترامل کرو را ترک کرد تا کسب‌وکار خود را در زمینه‌ای که تخصص داشت، یعنی برون‌سپاری املاک و مستغلات شروع کند.

او می‌دانست کسب‌وکاری که حول مهارت‌های منحصربه‌فرد کارآفرین شکل بگیرد، به دلایل زیر احتمال موفقیتش زیاد است:

  • اعتمادبه‌نفس برای ترک شغل و آغاز کسب‌وکارهای جدید
  • طراحی و اجرای مدل‌های کسب‌وکار جدید
  • دسترسی به یک پایگاه گسترده از روابط که بر اساس اعتماد بنا نهاده شده است
  • داشتن اعتبار برای مشتریان و تأمین‌کنندگان بالقوه
  • توانایی جذب تیم‌های مدیریت توانمند
  • توانایی در تضمین تأمین مالی

به‌گمان وی اگر بتوانید نیاز به یک محصول یا خدمت را در صنعتی کشف کنید که قابلیت‌های متمایزی در آن دارید، می‌توانید احتمال موفقیت کسب‌وکار نوپای خود را به‌طور پایدار افزایش دهید. توانایی منحصربه‌فرد شما باید منبع ایده برای کسب‌وکار جدیدتان باشد. این همان چیزی است که شما را از رقبای خود جدا می‌کند. انتخاب و ساختن کسب‌وکار در حوزه‌ای که توانایی متمایزی دارید، اولین قدم به‌سوی راه‌اندازی کسب‌وکاری سودآور است. چیزهایی که در آن خبره هستید را مشخص کنید و آن را به یک مدل کسب‌وکار پرسود تبدیل کنید که نیازهای مشتریانش را به‌خوبی حل می‌کند.

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

ناحیه کاربری

با ثبت‌نام می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید!

اشتراک:

ارسال دیدگاه