آقای سایمون لانکستر یک سخنرانی نویس است. از دیدگاه او، رهبری در وهله نخست به معنای مهارت متقاعد کردن دیگران و مدیریت انتقال دهنده های عصبی (حواس پنج‌گانه) مخاطبان است. در این دیدگاهِ نوین، هنر متقاعد و مجذوب کردنِ افراد مستلزم ارضای نیاز آن‌ها به ترکیبات شیمیایی درون مغز، مانند سروتونین، دوپامین و اکسی‍توسین است. این ترکیبات شیمیایی، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس، سلامتی و ارتباطات اجتماعی افراد می‌شوند. بدین منظور، رهبر میباید تمامی سطوح مغز مخاطبان را درگیر خود کند. این سطوح عبارت‌اند از«غریزی، احساسیو منطقی». آقای لانکستر شیوه‌های زبانی و لفظی مورد استفاده از زمان ارسطو تا استیو جابز را برای تحریک غریزی، احساسی و منطقی مخاطبان تشریح می‌کند. او که مدت‌ها برای مدیران عامل و اعضای کابینه نخست‌وزیری در انگلستان کار کرده است،آموزه‌های خود را با مثال‌های واقعی بیان میکند. مطالعه چکیده این کتاب را به تمام معلمان، فروشندگان،  سخنرانی‍ نویسان، فعالان کسب‌وکار، متخصصان روابط عمومی و کلیه کسانی که می‌خواهند برمخاطبان خود اثرگذار باشند، توصیه می‌شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
  • اَبَر روسا

    در کتاب «اَبَر روسا: چگونه مدیران خارق‌العاده بر جریان استعداد سوار می‌شوند»، من به تبیین …
بارگذاری بیشتر در خلاصه کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *